mina vänner, nu lämnar jag det här sjunkande skeppet.


det här blir mitt sista inlägg.

just nu befinner jag mig i paris och gör praktik på ett litet konceptuellt modemärke som heter BLESS.
[http://www.bless-service.de/BLESS_new/News.html]


jag producerar hårborstar, gör pins, försöker lära mig franska, klipper mig i fingret.


knallar på kullerstensgator, har gått på henrik vibskovs visning och stått utanför margielas och bara "shit, jag skulle också tagit på mig en röd skidmask den där snubben som knödde sig förbi oss kom ju in skitlätt" för att nästa morgon bara "oj." http://www.vibe.com/article/kanye-west-wears-red-ski-mask-margiela-fashion-show

bor i ett rum i belleville och har äcklat/angstat över mitt mögelinfekterade tak.


försöker hitta inspiration till arbetsprover. jag känner att jag dör om jag inte får plugga mode i höst.


men, som rubriken lyder, sjunger jag härmed på sista versen. nu blir det inte mer kall hud.

jag vill inte ha ett rungande episkt avslut. den här bloggen blev som ett litet personligt experiment för att få mig ur en fruktansvärt destruktiv period. och, för att vara helt ärlig, tror jag inte att jag någonsin kommer överge min cyniska skjut-mig-nu-istället-för-att-dra-ut-på-det-inställning eller min kroniska åldersnoja. men, jag mår bra nu. jag behöver inget sockrigt nio till fem-forum eller se mitt liv genom ett ljusrosa filter för att hitta en gnista. jag har växt ifrån kall hud och spets.

någon gång kommer jag starta upp något nytt virtuellt vattenhål, där jag skriver och syr. som jag alltid kommer göra. [förhoppningsvis på en mer proffisionel nivå.] min hittills vet jag inte hur, eller när, det kommer ta form. räcker det för er att veta att det kommer? [:återkommer.]

tills dess, tack alla mina gullungar som kikat, stöttat och uppmuntrat. och om ni ännu inte tröttnat på kreationseljest och hipsterfilter så hittar ni mig på instagram.

@thirteentons

så jag bockar, bugar, pussar, tackar. nu sjunker skeppet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ah synd. men tack för en utmärkt blogg, med riktigt innehåll och underbara bilder! tack!

2013-02-01 @ 16:58:44
Postat av: Annelie

Det är väl på sin plats med en första kommentar på det sista inlägget. Tack för alla fina ord du skrivit i din blogg och lycka till i Livet.

2013-02-02 @ 00:03:29
Postat av: lisa

lycka till kära du i livet och tack för alla fina bilder och inlägg i din blogg! puss

2013-02-03 @ 13:30:11
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: makeityourownhanna

tack för all inspiration du delat med dig av.
Din blogg ligger fortfarande på vår lista över bästa sybloggarna. Skriv en kommentar inne hos oss om du börjar blogga igen nån gång.
Lycka till med modedrömmarna.

2013-02-14 @ 20:20:41
URL: http://www.makeityourown.se
Postat av: "fröken halta-cattis"

Hej pärlan! Jag hoppas att du ger gärnet när det gäller ARBETSPROVERNA!!!! Du vet att DU KANN!!!!
Är det något du behöver hjälp med, så hör av dig, du underbara lilla blomma!!!

Kram från den haltande ex. fröken: Cattis

2013-03-02 @ 18:11:33
Postat av: sabina

Jag tycker att du har varit och framfor allt ar-alldeles fantastiskt och jag ser fram emot att hitta dig nagon annanstans en dag! Bonne chance!

2013-03-09 @ 19:56:23
URL: http://kjolhelaveckan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0